Platformy: PSVita, PS3, Xbox 360, PC
Deweloper: Milestone S.r.l
Data wydania: 2012
Posiadacze
konsolki PSVita nie mogą narzekać na różnorodność dostępnych gier. I chociaż
większość z obecnie zapowiedzianych gier to tytuły indie, nie brakuje również
kilku pełnoprawnych, pudełkowych premier. Samochodówek jest niestety jak na lekarstwo. Tym bardziej cieszy fakt, że nieco
zaniedbany ostatnio gatunek rajdówek otrzymuje również swojego przedstawiciela
na przenośnej konsolce Sony. I to solidnego przedstawiciela.
Gameplay: Jeśli
mieliście do czynienia z serią Colin McRae Rally, Dirt lub V-Rally, to na pewno
wiecie czego się spodziewać po WRC. Na dzień dobry witają nas dwa tryby: dla
jednego gracza i dla wielu graczy. W trybie dla jednego gracza możemy
przejechać jeden odcinek, wybrany rajd lub wystartować w całych mistrzostwach.
Do dyspozycji graczom oddano trzy klasy pojazdów (WRC, Class 2 - Super 2000
oraz Class 3 – Group N), a w tym między
innymi Citroen DS3, Ford Fiesta RS, Mini Cooper Works, Skoda Fabia S2000 czy Mitsubishi
Lancer Evo X. Za kierownicą tego ostatniego zasiądziemy jako nasza rodzima
drużyna: Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. A pojeździmy po zaśnieżonym
Monte-Carlo, słonecznej Hiszpanii, czy deszczowej Walii. Łącznie mamy do wyboru
sześć rajdów. Miejscówki różnią się przede wszystkim nawierzchnią, co odczujemy
zwłaszcza w przypadku szybkiego przejścia z piasku na asfalt w jednym odcinku
rajdu. Pod tym względem model jazdy sprawuje się wyśmienicie, jak przystało na
solidną rajdówkę. Samochód ulega zniszczeniom, które mają wpływ na jazdę. Gra
jest dosyć łatwa do opanowania i już po kilkunastu minutach będziecie zajmować
czołowe miejsca na finiszu.
Wykonanie: Seria
WRC to jedyni przedstawiciele rajdówek samochodowych na PSVita, więc nie można
jej graficznie porównać do innej gry tego typu. Wszystkie trzy części WRC
prezentują się bardzo podobnie, więc opis grafiki w WRC 3 może odnosić się do
każdej części. A jest na co popatrzeć. Samochody prezentują się bardzo dobrze,
zadbano o najdrobniejsze detale i efekty (jak np. delikatnie odbijające się
otoczenie w masce samochodu). Do wyboru mamy standardowe ustawienia kamer (za
samochodem, z maski, przy zderzaku oraz bardzo dopracowany widok zza
kierownicy). Otoczenie wypada nieco gorzej, zwłaszcza jeśli przyjrzymy się
niektórym elementom, które zostały uproszczone. Nieliczne gorsze tekstury
rekompensuje bardzo daleka widoczność. Jednak w trakcie rajdu nie zwracamy
uwagi na nieco słabsze tekstury i mało urozmaicone elementy otoczenia, po
prostu prujemy przed siebie, ciesząc się płynnym, stabilnym frameratem.
Warto zagrać: Przyznam,
że nie spodziewałem się po WRC 3 tak dobrej gry. Nie od dziś wiadomo, że PSVita
posiada bardzo duże pokłady mocy jak na przenośną konsolkę. Jednak tak
dopracowana rajdówka, z solidnym modelem jazdy i świetną fizyką to dla mnie
nowość. Po odpaleniu gry nie mogłem się od niej oderwać, a kolejne odcinki
pokonywałem coraz szybciej i z większymi emocjami. Po solidnym ograniu
wszystkich rajdów zanurzyłem się na parę ładnych godzin w trybie sieciowym. Gra
dostarczyła mi bardzo dużo rozrywki na najwyższym poziomie.
Mogło być
lepiej: Niestety po dłuższym czasie brakuje motywacji do grania. W tym
przypadku zdecydowanie pomógłby tryb kariery, w którym widzielibyśmy własne
postępy, nagradzane odblokowywaniem nowych odcinków i samochodów. Dodatkowo
grafika, chociaż jest bardzo ładna, momentami jednak nie pokazuje mocy konsolki
(paskudne drzewa). Na pewno można wycisnąć z tego sprzętu lepsze oświetlenie i
efekty.
Podsumowanie: Jedyny
przedstawiciel rajdówek na PS Vita, w dodatku bardzo udany. Spełnia marzenia
wszystkich graczy, którzy chcą pośmigać po bezdrożach na przenośnej konsoli.
Jest jednak miejsce na usprawnienia i trzymam kciuki za tryb kariery i jeszcze
lepsze wykonanie w kolejnych odsłonach.
Ocena: 8/10
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz