Ostatnie plotki i przecieki
(kontrolowane lub nie) zwiastują pojawienie się nowej wersji konsoli
Playstation 4. Różnie się ją określa, jedni piszą o Playstation 4,5. Inni
nawiązują do plotek dotyczących rozdzielczości (Playstation 4K lub PS4K),
jednak ostatnio coraz częściej przewija się nazwa Playstation 4 NEO. W tej
chwili niczego nie możemy być w 100%, jednak przed jakimikolwiek oficjalnym
ogłoszeniem przez firmę Sony, możemy wszystkie informacje z przecieków
przeanalizować.
Nowe
parametry. Od tego rozpoczyna się cała zabawa. Neo ma dostać wyżej taktowany
procesor, mocniejszą kartę graficzną oraz szybszą pamięć. Suche liczby
wyglądają następująco:
- 8-rdzeniowy
procesor Jaguar z taktowania 1,6 Ghz
wskoczy na 2,1 Ghz;
-
karta graficzna firmy AMD uzyska dwukrotnie większą liczbę jednostek
obliczeniowych (z 18 do 36) oraz
wyższe taktowanie (z 800 Mhz do 911 Mhz)
-
pamięć RAM (8 GB GDDR5) będzie szybsza (z
176 GB/s do 218 GB/s) oraz twórcy gier dostaną jej o 512 MB więcej do swojej dyspozycji.
Może
to oznaczać przede wszystkim wyższą rozdzielczość w grach, lepszy i
stabilniejszy framerate oraz krótsze czasy doczytywania gry i jej elementów. I
do tego właśnie odnoszą się kolejne przecieki:
-
rozdzielczość 1080p jako minimalna dla wszystkich gier
- nowe
gry muszą być szykowane pod obydwa sprzęty
-
gra na Playstation 4 Neo nie może działać gorzej niż na standardowym
Playstation 4
-
brak segregacji sieciowej między starszym i nowszym modelem, ten sam zestaw
funkcji sieciowych
-
pad Dual Shock 4 nie ulegnie zmianom, nadal będzie to główny kontroler;
-
ten sam PSN ID, te same save’y z gier (można je przenosić między sprzętami),
identyczne trofea, motywy i awatary
Ok,
twórcy gier, a zwłaszcza mniejsze teamy mogą mieć nieco pod górkę, ale czy my,
gracze na tym ucierpimy? Wątpię. Poza tym, że nie będzie już porównań PS4/Xbox One/PC tylko dojdzie jeszcze nowe PS4NEO i może jakiś Xbox OneTwo do
tego zestawu, to niewiele się zmieni. Sony nie może sobie pozwolić na to, żeby
wypuszczać gniota na PS4 a perełkę na NEO, i nie będzie tak robić. A jeśli będzie
nieco wyższa rozdzielczość ekranu albo dodatkowe wygładzanie na NEO to
zobaczycie to jedynie dzięki dogłębnej analizie Digital Foundry. Lepsze tekstury, bardziej
dopracowane obiekty, więcej polygonów... szczerze w to wątpię. Nieco martwi
mnie jedynie ten framerate, mam nadzieję, że cały czas będzie stabilny i wysoki
na PS4, a jaki będzie na NEO to już mnie nie obchodzi. Posiadając PS2
przyzwyczaiłem się do tego, że gry multiplatformowe chodzą lepiej na Xbox, a
mając PS3 przyzwyczaiłem się, że framerate jest stabilniejszy na X360... ale
czy chociaż przez sekundę źle się bawiłem??? NIE! To najlepsze hobby pod
słońcem, a kto lubi się denerwować, niech się denerwuje.
PS. Jeśli gra na moim PS4 będzie wyglądać tak dobrze, to czy mam jakikolwiek powód do zmartwień?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz