niedziela, 21 lipca 2013

Exclusivy dla Playstation 4, Xbox One… i historia o moim poległym Xbox 360

            Z uwagi na to, jak bardzo dotknięty zostałem awaryjnością Xboxa 360, raczej nie będę miał problemu z wyborem konsoli na kolejną generację. Niemal na początku obecnej generacji, w 2006 roku kupiłem X360 (Core) wraz z kartą pamięci i grą The Elder Scrolls IV Oblivion, który to zestaw kosztował około 1600 zł. Dla biednego studenta informatyki to nie lada wyczyn. Ale to Microsoft dokonał nie lada wyczynu, bo ich flagowy sprzęt zepsuł mi się 4 razy w ciągu 15 miesiecy!! Pierwszy raz pacjent umarł już po godzinie grania w Oblivion. Jak tylko udało mi się wydostać z jaskini, pobiegać trochę po lesie, zwiedzić nieco krainę… nastąpiło zawieszenie systemu i 3 czerwone diody (RROD). Zwrot na gwarancję, miesiąc czekania. To było naprawdę wspaniałe uczucie, wydać tyle pieniędzy (które uzbierałem m.in. sprzedając świetne PS2 wraz z ponad 30 grami) i czekać cały miesiąc aby znów odpalić konsolę.


W międzyczasie dokupiłem Perfect Dark Zero… no i konsola wróciła, działała pięknie przez 3 miesiące, po czym nastąpił kolejny zgon. Znowu wysyłka, miesiąc czekania. Konsola wróciła, działała 4 miesiące… i znowu zgon, wysyłka, miesiąc czekania. I nawet wspaniałomyślność Microsoftu na nic się zdała, bo przedłużenie gwarancji do 3 lat nic mi nie pomogło, gdy 15. miesiąca padł czytnik. Rozwiązanie było tylko jedno… powrót do PS2/PSP oraz zakup PS3 Slim :)
Pomijając wszystkie gafy jakie ostatnio Microsoft popełnił przedstawiając nową konsolę, zastanówmy się dla jakich gier warto kupić ich konsolę. A dla jakich exclusive’ów warto kupić PS4? Przy dosyć wyrównanej specyfikacji i dużej ilości gier mutliplatformowych, to właśnie exclusivy mogą być powodem wybrania tej a nie innej konsoli. Oto dwa zapowiedziane tytuły na każdą z platform, nad którymi dumam w wolnych chwilach :)

Playstation 4

Infamous: Second Son – uwielbiam serię Infamous, jest to obok GTA mój ulubiony sandbox. Fajne jest podejmowanie trudnych decyzji, śmiganie na szynach, a jeszcze lepsze kontrolowanie piorunów i błyskawic. Widząc, jaki postęp poczynili twórcy z Sucker Punch przy okazji części drugiej, jestem zupełnie spokojny o jakość najnowszej odsłony na kolejną generację. Wspaniałe wykonanie, świetna animacja, ogromna zniszczalność otoczenia, ciekawa fabuła, system karmy, nowy bohater. Jest moc!



Killzone: Shadow Fall – każda część Killzone starała się być pokazem możliwości konsol Sony. Chociaż pierwsza część na PS2 nie zachwycała wykonaniem, to jednak posiadała niezły klimat i charakter. Killzone 2 oraz Killzone 3 pokazały pazur na PS3, a Killzone Liberation jest jedną z najlepszych gier na PSP. Jako miłośnik FPS’ów na pewno nie pominę najnowszych części tej sagi, zarówno na PS4, jak i na PSVitę. I jak tu nie czekać na tytuł, gdzie do solidnej strzelaniny z ciekawą kampanią dostanę miłą dla oka grafikę i solidne wykonanie:)



Xbox One

Dead Rising 3 – pierwszy Dead Rising był jednym z głównych powodów, dla których kupiłem Xbox 360, i nadal należy do grona moich ulubionych gier. Oglądając gameplay najnowszej części jestem zachwycony swobodą działania, możliwościami i wykonaniem. Uwielbiam klimat zastraszenia, ciągłe niebezpieczeństwo ze strony nacierających zewsząd zombie (oczywiście tylko w grach i filmach:) ) i uważam, że najnowszy Dead Rising ponownie stanie na wysokości zadania. Znając obecną politykę Capcom podejrzewam, że gra ukażę się również na inne platformy, jednak póki pozostaje exclusive’m na Xbox One, jest dla mnie powodem do zakupu tej konsoli.



Quantum Break – na twórcach takich gier jak Max Payne i Alan Wake do tej pory się nie zawiodłem. Podejrzewam, że ich najnowszy tytuł będzie miał świetną fabułę, wykonanie, a przede wszystkim będzie ogromnym powiewem świeżości. Po obejrzeniu pierwszych zwiastunów bardzo zaciekawiłem się tym tytułem i utwierdziłem w przekonaniu, że nie mogę jego pominąć.




A co do zaoferowania ma Nintendo? Przyznam, że z obecnie wydanych tytułów szarpnąłbym jedynie w ZombiU, jednak tą lukę już dawno wypełniłem za pomocą naszego rodzimego Dead Island. Z zapowiedzianych tytułów jestem najbardziej zainteresowany dwoma pozycjami: X firmy Monolith Soft oraz Bayonetta 2. Ubolewam nad faktem, że Bayo 2 nie ukażę się na PS3/PS4 :(


2 komentarze:

  1. Ja również ubolewam nad faktem, że nie ujrzę Bayonetki na PS3/PS4 to najgorsza wiadomość dla fanów Bayo T.T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze jest nadzieja... może słabo się sprzeda na WiiU i trzeba będzie pomyśleć nad PS3 i X360 :)

      Usuń